Du frågar – vi svarar

Vi tycker om när du som kund hör av dig och vi gillar kluriga frågor. Vissa frågor kan du få svar på redan nu, redan här!

Vi är grymt starka på rådgivning, service och support. Vi vill jobba långsiktigt med våra kunder och gör därför kontinuerliga besök en gång i halvåret. På så sätt säkerställer vi att allt fungerar och att alla anställda är trygga med vem de ska ringa när de behöver hjälp. Det gör också relationen till våra kunder starkare.

Vi har ett brett utbud som gör att kunden kan ha flera tjänster hos samma leverantör, då är det enkelt att ha koll på vem man ska kontakta.

Med fiber, nätverk, server och arbetsstationer. Rätt produkter och hårdvara utifrån
kundernas arbetssätt bidrar till en stabil IT-drift.

Genom att skydda de kryphål där cybertjuvarna oftast tar sig in. Som via mejlen,
nätverket och via id-kapning. Och så gäller det att ha backup på viktig data såklart.

Att man får enkelheten i att ha en och samma leverantör när det gäller bredband,
nätverk, Microsoft 365, servrar, datorer, telefoni och skrivare. Kort och gott – en
kontaktperson, en faktura.

I stället för att investera i en egen IT-avdelning eller IT-personal kan man anlita oss
som extern IT-avdelning. Vår personal hjälper ert företag med rådgivning, drift,
säkerhet och service. Man kanske har någon ofrivillig IT-ansvarig i organisationen
som egentligen borde pyssla med annat. Då kan vi hjälpa till.

Jojomän! Vi har vårt säkerhetsklassade datacenter i Örebro län.

Vi utgår från Örebro men många av våra kunder finns på andra orter. Vi erbjuder service runt om i hela Sverige via våra sammarbetsparterns samt med fjärrsupport.
Företag i Örebro län som är mellan 5 och 50 anställda och som saknar en egen IT- avdelning. Eller som har en medarbetare med ofrivilligt IT-ansvar, ja du fattar. Det är där vi kan skapa störst värde.

Svar ja! Vi har många kunder som börjar vid sex- eller sjutiden på morgonen och vissa jobbar även helger. Vi erbjuder service utanför våra fasta arbetstider.

Beroende på vilka typer av tjänster ni väljer så kan det räcka med ett par personer här hos oss. Det gör att du som kund lär känna oss som personal och vi dig riktigt bra. En win win helt enkelt.

Vi är med och sponsrar olika aktörer i samhället och det är en självklarhet för oss, att som företag vara med och bidra. Vi är sponsorer till bland andra KIF Örebro och Örebro hockey.

Vi ville ha ett namn som symboliserar trygghet, säkerhet och personlig service och då passade Björnberg bra. Björnen står för trygghet och berg för säkerhet. Att det blir ett namn gör det också personligt, tiptop tyckte vi!

Nej, Telavox har exakt samma prioritet på täckningen som ett abonnemang direkt via Telia.
Porteringen tar vi hand om. Inför en driftsättning behöver vi förnamn, efternamn och önskat telefonnummer. När vi har det tar vi kontakt med er befintliga leverantör och säger upp avtal som ser till att porteringen går igenom enligt önskat datum.
Jajamän! I vårt sortiment finns även skrivare för lägre volymer. Vi erbjuder dessutom begagnade skrivare.
I våra serviceavtal gäller 4 till 8 timmars inställelsetid. Men vid de allra flesta – ja nästan alla tillfällen – går det betydligt snabbare än så. Vid akuta ärenden hjälper vi till omgående.
Tonerna till våra skrivare har datachips och sorteras därför som elektronik.

Service och support

– alltid nära

Ring oss: 019 - 500 17 00 Fjärrsupport (Windows) Fjärrsupport (Mac)
Kontakt
Kryssrutor