Det började med att Skandiamäklarna i Örebro behövde hjälp med telefonerna. Under flera år hade de haft flera olika leverantörer, de längtade efter att få allt samlat på ett ställe.
– Det är alltid lättare att ha kontakt med en leverantör i stället för fem. I dag hjälper Björnberg IT Partner oss med telefoni, nätverk och skrivare, berättar kontorschef Petra Nordvall.
Mycket under ett och samma tak – vad är det bästa med det?
– Att vi alltid har någon att ringa och säga vi har problem kan du komma? Servicen är A och O för oss. Jag vill ha någon som återkopplar med detsamma och det gör Björnbergs. Vi har säljare som ringer och vill att vi ska byta, men så länge jag är så här nöjd finns det ingen anledning. Björnbergs ser till att vi aldrig blir sittande med problem, det är därför vi är kvar.
Ja, för vad händer om skrivaren strular?
– Ja, om vi har en kontraktsskrivning till exempel och skrivaren inte fungerar så måste vi kunna få hjälp inom fem minuter, annars kan vi inte skriva kontrakt med säljare och köpare som sitter här. Det är ju skriftliga avtal som gäller. Och det går inte att säga till kunden – i det läget – att vi tar det i morgon i stället, det skulle bli för stressigt och hetsigt och rent krasst skulle en annan budgivare kunna ge sig in i matchen. Samma sak gäller när vi ska ha visning och behöver få fram papper. Funkar inte tekniken funkar inte vårt arbete.
Varför skulle du rekommendera Björnberg IT Partner?
– För att det fungerar så bra. Dessutom rekommenderar jag dem redan, jag har varit referens åt Björnbergs utan att de vet om det (skratt)! Andra har frågat hur vi har upplevt Björnbergs och jag säger alltid som det är – att jag är jättenöjd.